Welkom op onze pagina « Andere trainingen in communicatie of management workshops ». Op deze pagina vind je alle trainingen in communicatie en management.
COMMUNICATIE TRAININGEN – ASSERTIEF EN INTERACTIEF SPREKEN IN HET OPENBAAR
Wilt u weten hoe u kunt argumenteren en een dynamische uitwisseling tot stand brengen met al uw gesprekspartners tijdens uw volgende spreeksessies in het openbaar ? Dankzij trainingen in communicatie ?
Met deze opleiding in spreken in het openbaar geeft u uzelf extra instrumenten in handen om uw doelstellingen te bereiken : voldoen aan de verwachtingen van uw publiek door te leren hoe u een debat leidt, vragen stelt, uw toespraak beheert en leert hoe u naar uw publiek luistert.
COMMUNICATIE TRAININGEN – SPREKEN IN HET OPENBAAR : VERTELTRAINING
Word dankzij de communicatie trainingen een acteur van uw uitwisselingen tijdens uw spreken in het openbaar. Klaar om uw publiek te betrekken in een verhaal dat iedereen aanspreekt ? De cursus spreken in het openbaar biedt u de instrumenten om uw toekomstige presentaties in het openbaar beter te beheersen door er ook technieken van NonVerbale Communicatie in op te nemen.
COMMUNICATIE TRAININGEN – NONVERBALE COMMUNICATIE TRAINING
Met deze workshop NonVerbale Communicatie leert u uw lichaamstaal en stem goed te gebruiken en overtuigend te spreken in het openbaar. Dankzij onze trainingen in communicatie stelt u in staat om effectiever te communiceren en u aan te passen aan de reacties van het publiek met de juiste lichaamstaal. Leer NonVerbale taal te decoderen : bewegingen, gebaren, houdingen, tics, aarzelingen, stiltes, gezichtsuitdrukkingen, toon van de stem, ritme van spreken. Leer uw boodschap te belichamen alvorens ze uit te drukken met een aangepaste non-verbale en vocale taal. NonVerbale Communicatie sluit aan bij de training van Spreken in het openbaar.
- U comfortabeler voelen in uw dagelijkse communicatie en als spreker
- Een gunstige relatie creëren met uw gesprekspartners.
- Impact geven aan uw boodschappen om ze overtuigend te maken.
- Moeilijke communicatiesituaties leren beheersen en leren luisteren naar uw gesprekspartners.
- Weten hoe je je moet laten gelden, zonder agressie, zonder vluchten, zonder manipuleren.
- Oefen in het overtuigen in een groep of voor een publiek en argumenteer terwijl u open blijft staan voor dialoog.
- Oefen empathisch luisteren en herformuleren.
- Hanteer impactvolle NonVerbale Communicatie in de relatie.
- Gebruik uw voorkomen en stem als vectoren van aandacht voor de ander.
- Beheers stress in gespannen situaties.
- Assertiviteit : Durf jezelf laten gelden met respect voor je gesprekspartners.
- Weet hoe je neen moet zeggen zonder weg te lopen of aan te vallen.
- Bereik je doel zonder de relatie te benadelen.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
- Stap over van conventionele toespraken op een theatrale vertelling waarin iedereen zichzelf kan herkennen.
- Weet de deelnemers op een originele en verrassende manier te vertellen en te trainen om de aandacht van het publiek te trekken.
- Voeg impact toe aan uw boodschappen om ze aantrekkelijk te maken.
- Verzin, creëer en presenteer je verhaal aan een publiek.
- Ontdek uw spreekvaardigheid in het openbaar om uw publiek anders te benaderen.
- Word een acteur van je toespraak en je uitwisselingen.
- Gebruik uw gevoelens en emoties om uw toespraak te animeren en de band met het publiek te versterken.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
- Doeltreffender communiceren en leren inspelen op reacties van het publiek.
- De betekenis van uw eigen gebaren, stem en emoties analyseren en begrijpen, en er op gepaste wijze op reageren.
- Gebruik de juiste houding voor uw boodschap wanneer u spreekt.
- De lichaamstaal van het publiek goed interpreteren, weten hoe je hun verwachtingen kunt lezen in hun houding en reacties.
- Gebruik emoties om uw verbale en non-verbale boodschap kracht bij te zetten.
- Samenwerken met anderen door NonVerbal Communicatie.
Verbetering van zijn NonVerbale gedrag en gedragsuitdrukkingen.
- Weet hoe je NonVerbale Communicatie, emoties en onbewuste boodschappen kunt herkennen.
- Weet hoe je interesse toont op Verbale en NonVerbale wijze.
- Pas uw taalgebruik aan aan de persoon met wie u praat : zeg hallo, oogcontact, intonatie, stem, lichaamstaal
- Wees congruent tussen verbale en NonVerbale expressie.
- De eerste en laatste indruk, het oogcontact.
- Verwerf empathisch gedrag.
- Gebruik NonVerbale Communicatie in uw dagelijks leven.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
Welkom op onze pagina « Andere trainingen in communicatie of management workshops ». Op deze pagina vind je alle trainingen in communicatie en management.
COMMUNICATIE TRAININGEN – ASSERTIEF EN INTERACTIEF SPREKEN IN HET OPENBAAR
Wilt u weten hoe u kunt argumenteren en een dynamische uitwisseling tot stand brengen met al uw gesprekspartners tijdens uw volgende spreeksessies in het openbaar ? Dankzij trainingen in communicatie ?
Met deze opleiding in spreken in het openbaar geeft u uzelf extra instrumenten in handen om uw doelstellingen te bereiken : voldoen aan de verwachtingen van uw publiek door te leren hoe u een debat leidt, vragen stelt, uw toespraak beheert en leert hoe u naar uw publiek luistert.
- U comfortabeler voelen in uw dagelijkse communicatie en als spreker
- Een gunstige relatie creëren met uw gesprekspartners.
- Impact geven aan uw boodschappen om ze overtuigend te maken.
- Moeilijke communicatiesituaties leren beheersen en leren luisteren naar uw gesprekspartners.
- Weten hoe je je moet laten gelden, zonder agressie, zonder vluchten, zonder manipuleren.
- Oefen in het overtuigen in een groep of voor een publiek en argumenteer terwijl u open blijft staan voor dialoog.
- Oefen empathisch luisteren en herformuleren.
- Hanteer impactvolle NonVerbale Communicatie in de relatie.
- Gebruik uw voorkomen en stem als vectoren van aandacht voor de ander.
- Beheers stress in gespannen situaties.
- Assertiviteit : Durf jezelf laten gelden met respect voor je gesprekspartners.
- Weet hoe je neen moet zeggen zonder weg te lopen of aan te vallen.
- Bereik je doel zonder de relatie te benadelen.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – SPREKEN IN HET OPENBAAR : VERTELTRAINING
Word dankzij de communicatie trainingen een acteur van uw uitwisselingen tijdens uw spreken in het openbaar. Klaar om uw publiek te betrekken in een verhaal dat iedereen aanspreekt ? De cursus spreken in het openbaar biedt u de instrumenten om uw toekomstige presentaties in het openbaar beter te beheersen door er ook technieken van NonVerbale Communicatie in op te nemen.
- Stap over van conventionele toespraken op een theatrale vertelling waarin iedereen zichzelf kan herkennen.
- Weet de deelnemers op een originele en verrassende manier te vertellen en te trainen om de aandacht van het publiek te trekken.
- Voeg impact toe aan uw boodschappen om ze aantrekkelijk te maken.
- Verzin, creëer en presenteer je verhaal aan een publiek.
- Ontdek uw spreekvaardigheid in het openbaar om uw publiek anders te benaderen.
- Word een acteur van je toespraak en je uitwisselingen.
- Gebruik uw gevoelens en emoties om uw toespraak te animeren en de band met het publiek te versterken.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – NONVERBALE COMMUNICATIE TRAINING
Met deze workshop NonVerbale Communicatie leert u uw lichaamstaal en stem goed te gebruiken en overtuigend te spreken in het openbaar. Dankzij onze trainingen in communicatie stelt u in staat om effectiever te communiceren en u aan te passen aan de reacties van het publiek met de juiste lichaamstaal. Leer NonVerbale taal te decoderen : bewegingen, gebaren, houdingen, tics, aarzelingen, stiltes, gezichtsuitdrukkingen, toon van de stem, ritme van spreken. Leer uw boodschap te belichamen alvorens ze uit te drukken met een aangepaste non-verbale en vocale taal. NonVerbale Communicatie sluit aan bij de training van Spreken in het openbaar.
- Doeltreffender communiceren en leren inspelen op reacties van het publiek.
- De betekenis van uw eigen gebaren, stem en emoties analyseren en begrijpen, en er op gepaste wijze op reageren.
- Gebruik de juiste houding voor uw boodschap wanneer u spreekt.
- De lichaamstaal van het publiek goed interpreteren, weten hoe je hun verwachtingen kunt lezen in hun houding en reacties.
- Gebruik emoties om uw verbale en non-verbale boodschap kracht bij te zetten.
- Samenwerken met anderen door NonVerbal Communicatie.
Verbetering van zijn NonVerbale gedrag en gedragsuitdrukkingen.
- Weet hoe je NonVerbale Communicatie, emoties en onbewuste boodschappen kunt herkennen.
- Weet hoe je interesse toont op Verbale en NonVerbale wijze.
- Pas uw taalgebruik aan aan de persoon met wie u praat : zeg hallo, oogcontact, intonatie, stem, lichaamstaal
- Wees congruent tussen verbale en NonVerbale expressie.
- De eerste en laatste indruk, het oogcontact.
- Verwerf empathisch gedrag.
- Gebruik NonVerbale Communicatie in uw dagelijks leven.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training of op maat
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – TRAINING : TEAMBUILDING
Artistieke Teambuilding is een geweldige oplossing ter ondersteuning van de groepscohesie in het bedrijf. Een speelse en artistieke aanpak die iedereen individueel meeneemt en geleidelijk de teambuilding versterkt, om elkaar op een andere wijze te leren kennen, vooruitgang te boeken, en ook om de samenwerking te versterken en aangenamer te maken.
Creëer dankzij onze trainingen in communicatie een teambuilding in uw bedrijf met een sfeer waarin de medewerkers zich op hun gemak voelen !
Wilt u een gemotiveerd team ? Dan is deze teambuilding iets voor u !
COMMUNICATIE TRAININGEN – BEDRIJFSTHEATER
De doelstellingen van de Bedrijfstheater zijn er om een stap terug te zetten en een nieuw perspectief te geven aan professionele situaties.
Bedrijfstheater ensceneert bedrijfscodes, organisatiepraktijken, attitudes en menselijke problemen met behulp van artiesten, acteurs, professionele theaterclowns of amateur-medewerkers om de teambuilding te versterken.
Kies tussen de verschillende bedrijfstheater workshops : « charisma hebben », « overtuigen », « uw stress beheersen », « uw creativiteit ontwikkelen », « coöperatief spelen », « empathisch luisteren » om uw teamcohesie te versterken.
Interesse in deze communicatie trainingen: bedrijfstheater? Neem contact met ons op.
Op maat gemaakt of een andere keuze wordt u voorgesteld : » Het Performance Theater « .
Het « Performance Theater » is een reeks kleine sketches die door de stagiairs in een beperkte tijd worden opgezet rond een samenhangend thema. Dit helpt om de teamcohesie binnen de groep te ontwikkelen.
Deze methode voor teambuilding biedt een ludieke en pedagogische benadering van de moeilijkheden die zich binnen een groep, een werkploeg of een gemeenschap voordoen en is gebaseerd op toneel- en acteertechnieken. De deelnemers ontwerpen een scenario dat met de andere deelnemers wordt uitgespeeld.
- De groepsgeest en -dynamiek versterken en het team in staat stellen uitdagingen collectief op te lossen.
- Technieken voor relationele communicatie verwerven en ontwikkelen om beter samen te werken als een team.
- Ontwikkel uw uitdrukkingsvermogen, ontdek uw bijzondere vaardigheden en gebruik deze ten dienste van de groep.
- Het vermogen ontwikkelen om zich aan te passen en collectief te creëren in het dagelijks leven.
- Verwelkom collega’s, klanten en partners met welwillendheid.
Geen.
Op maat gemaakt.
Voor meer informatie, contacteer ons
Op maat gemaakt.
Onze verschillende voorstellen om een band met het management te animeren.
- Een show over spreken in het openbaar.
- Conferenties rond communicatie- of managementthema’s zoals geweldloze communicatie, emotiemanagement.
- Af en toe een interventie om mensen te laten lachen en nadenken, ademen en de meest serieuze onderwerpen te laten verteren.
- Geïmproviseerde of humoristische shows.
- Speelse, clowneske interventies.
- Ga de acrobatische uitdaging van ons team aan ! Circus, acro-yoga, jongleren, menselijke piramides en acrobatiek.
- Bonus met je trainingsfilm.
- Heb een betere zelfbeheersing : beheer uw emoties en stress.
- Boei en overtuig uw publiek.
- Ontwikkel zelfvertrouwen om beter met het publiek om te gaan.
- Zich met gemak uitdrukken om zijn ideeën kenbaar te maken en steun te verwerven bij zijn publiek.
- Beheersing van NonVerbal Communicatie: gedragsuitingen.
Geen.
Op maat gemaakt.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – TRAINING : TEAMBUILDING
Artistieke Teambuilding is een geweldige oplossing ter ondersteuning van de groepscohesie in het bedrijf. Een speelse en artistieke aanpak die iedereen individueel meeneemt en geleidelijk de teambuilding versterkt, om elkaar op een andere wijze te leren kennen, vooruitgang te boeken, en ook om de samenwerking te versterken en aangenamer te maken.
Creëer dankzij onze trainingen in communicatie een teambuilding in uw bedrijf met een sfeer waarin de medewerkers zich op hun gemak voelen !
Wilt u een gemotiveerd team ? Dan is deze teambuilding iets voor u !
Op maat gemaakt of een andere keuze wordt u voorgesteld : » Het Performance Theater « .
Het « Performance Theater » is een reeks kleine sketches die door de stagiairs in een beperkte tijd worden opgezet rond een samenhangend thema. Dit helpt om de teamcohesie binnen de groep te ontwikkelen.
Deze methode voor teambuilding biedt een ludieke en pedagogische benadering van de moeilijkheden die zich binnen een groep, een werkploeg of een gemeenschap voordoen en is gebaseerd op toneel- en acteertechnieken. De deelnemers ontwerpen een scenario dat met de andere deelnemers wordt uitgespeeld.
- De groepsgeest en -dynamiek versterken en het team in staat stellen uitdagingen collectief op te lossen.
- Technieken voor relationele communicatie verwerven en ontwikkelen om beter samen te werken als een team.
- Ontwikkel uw uitdrukkingsvermogen, ontdek uw bijzondere vaardigheden en gebruik deze ten dienste van de groep.
- Het vermogen ontwikkelen om zich aan te passen en collectief te creëren in het dagelijks leven.
- Verwelkom collega’s, klanten en partners met welwillendheid.
Geen.
Op maat gemaakt.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – BEDRIJFSTHEATER
De doelstellingen van de Bedrijfstheater zijn er om een stap terug te zetten en een nieuw perspectief te geven aan professionele situaties.
Bedrijfstheater ensceneert bedrijfscodes, organisatiepraktijken, attitudes en menselijke problemen met behulp van artiesten, acteurs, professionele theaterclowns of amateur-medewerkers om de teambuilding te versterken.
Kies tussen de verschillende bedrijfstheater workshops : « charisma hebben », « overtuigen », « uw stress beheersen », « uw creativiteit ontwikkelen », « coöperatief spelen », « empathisch luisteren » om uw teamcohesie te versterken.
Interesse in deze communicatie trainingen: bedrijfstheater? Neem contact met ons op.
Op maat gemaakt.
Onze verschillende voorstellen om een band met het management te animeren.
- Een show over spreken in het openbaar.
- Conferenties rond communicatie- of managementthema’s zoals geweldloze communicatie, emotiemanagement.
- Af en toe een interventie om mensen te laten lachen en nadenken, ademen en de meest serieuze onderwerpen te laten verteren.
- Geïmproviseerde of humoristische shows.
- Speelse, clowneske interventies.
- Ga de acrobatische uitdaging van ons team aan ! Circus, acro-yoga, jongleren, menselijke piramides en acrobatiek.
- Bonus met je trainingsfilm.
- Heb een betere zelfbeheersing : beheer uw emoties en stress.
- Boei en overtuig uw publiek.
- Ontwikkel zelfvertrouwen om beter met het publiek om te gaan.
- Zich met gemak uitdrukken om zijn ideeën kenbaar te maken en steun te verwerven bij zijn publiek.
- Beheersing van NonVerbal Communicatie: gedragsuitingen.
Geen.
Op maat gemaakt.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – OPLEIDING COACHING MANAGER : OPLEIDING SPREKEN IN HET OPENBAAR
Wil je de volgende uitdagingen aangaan ? :
- Bevorder mededogen in communicatie en spreken tijdens de vergadering.
- Durf met gemak in het openbaar te spreken.
- Succesvol samenwerken ondanks uiteenlopende standpunten.
COMMUNICATIE TRAININGEN – OPLEIDING PSYCHOSOCIALE RISICOBEHEERSING
Wij omschrijven « Psychosociale Risico’s » of PSR als elementen die de fysieke integriteit en de mentale gezondheid van de werknemers in de werkomgeving ondermijnen: geweld, pesterijen en stress. Een PSR is een belangrijk element dat niet over het hoofd mag worden gezien om de gezondheid van uw teams of uw organisatie te verzekeren.
Elke bedrijfsleider, teamleider of manager moet de gezondheid en de fysieke en mentale veiligheid van zijn werknemers op de werkplek beschermen. Preventie van PSR is de eerste stap, verandering en aanpassing van acties is de tweede.
Een training in psychosociale risicobeheersing of preventieve PSR leert deze te identificeren en te bestrijden met behulp van de juiste instrumenten en technieken. De PSR Management Training is een manier om te leren omgaan met leed, teleurstelling en frustratie om het welzijn op de werkplek te behouden.
- Verbale en NonVerbale communicatievaardigheden ontwikkelen om uw leiderscapaciteiten in vergaderingen te perfectioneren.
- Bevorder deelname van iedereen aan de discussie.
- Niet langer ruzie maken of tegenargumenten aanvoeren, maar naar elkaar luisteren.
- De verschillende rollen van de bemiddelaar kennen en oefenen.
- Ontwikkelen van groepscohesie en vergemakkelijken van collectieve besluitvorming.
- Ontwikkel relationele vaardigheden met Geweldloze Communicatie.
- Vergadering voorbereiden en de verschillende fasen van de vergadering bepalen.
- De functies van de animator : discipline, begeleiden, reguleren, energie geven aan de bijeenkomst.
- Structurering van de vergadering : omschrijving van de doelstellingen en beheer van de prioriteiten.
- Heroriënteren van de discussie en stimuleren van het debat.
- Weet hoe u aan de behoeften van elk van hen kunt voldoen en formaliseer de essentiële eisen.
- Identificeer moeilijke persoonlijkheden, manage ze en reguleer spanningen. Groepscommunicatie verdient de voorkeur.
- Weten hoe een groep werkt : gedragingen, behoeften en rol van elk.
- Het beheersen van medelevende houding en handelen in moeilijke situaties.
- Zich doen gelden : verankeren van het eigen standpunt, overtuigen en aanmoedigen tot navolging. Een vergadering leiden : reële situatie.
- Verwelkom deelnemers, maak het uw publiek comfortabel en maak contact met hen.
- Beheer van de tijdgelijkheid en de uitwisselingen, herformuleren van de behoeften en strategieën van de deelnemers.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 trainingsdagen.
Voor meer informatie, contacteer ons
Objectieven Manager :
- Identiteit lijden op het werk en werknemers steunen.
- Voorkom PSR door proactief te zijn met organisatie en communicatie, en begeleid de verandering.
- De emotionele en interpersoonlijke vaardigheden verwerven die nodig zijn om voor traumaslachtoffers te zorgen en in het bijzijn van hun collega’s.
- Weet hoe je werknemers naar de juiste bron kunt leiden.
Objectieven Werknemers :
- Inzicht in en preventie van psychosociale risico’s en kwaliteit van het bestaan op het werk.
- Inzicht in PSR, hun oorzaken en gevolgen.
- Weten hoe te reageren op een slachtoffer van PSR en adequaat reageren.
- Reageer concrete, echte scenario’s met acteurs.
- Weten hoe je een collega die lijdt aan een PSR moet opsporen en begeleiden.
- De verschillende concepten van PSR, de oorzaken en gevolgen voor werknemers en het bedrijf?
- Scenario met een acteur over situaties van beproefde PSR-medewerkers.
- In staat zijn te luisteren naar de gevoelens en behoeften van de gesprekspartners en een concreet en realistisch verzoek te formuleren.
- Ontwikkel begrip, actief luisteren en empathie.
- Weten hoe je emoties moet ontvangen en hoe je je moet gedragen.
- Bevordering van samenwerking tussen agenten en met partners.
- Hoe stress te voorkomen en uw staat van stress te identificeren.
Programma voor Managers :
- De verschillende concepten van PSR, de oorzaken en gevolgen voor werknemers en het bedrijf?
- De rollen, het actiekader en de verantwoordelijkheden van de manager, de leidinggevenden en het collectief vastleggen.
- Bevorderen van de totstandbrenging van een luisterend oor en een coachende omgeving.
- Scenario met een acteur over situaties van beproefde PSR-medewerkers.
- Ontwikkel begrip, actief luisteren en empathie.
- De criteria voor het slagen van een sollicitatiegesprek voor een geschikte steun bepalen en in praktijk brengen.
- Bevordering van samenwerking tussen agenten en met partners.
- Identificeer de actoren die betrokken zijn bij de preventie en het beheer van risico’s in of buiten de werkorganisatie.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 trainingsdagen.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – OPLEIDING COACHING MANAGER : OPLEIDING SPREKEN IN HET OPENBAAR
Wil je de volgende uitdagingen aangaan ? :
- Bevorder mededogen in communicatie en spreken tijdens de vergadering.
- Durf met gemak in het openbaar te spreken.
- Succesvol samenwerken ondanks uiteenlopende standpunten.
- Verbale en NonVerbale communicatievaardigheden ontwikkelen om uw leiderscapaciteiten in vergaderingen te perfectioneren.
- Bevorder deelname van iedereen aan de discussie.
- Niet langer ruzie maken of tegenargumenten aanvoeren, maar naar elkaar luisteren.
- De verschillende rollen van de bemiddelaar kennen en oefenen.
- Ontwikkelen van groepscohesie en vergemakkelijken van collectieve besluitvorming.
- Ontwikkel relationele vaardigheden met Geweldloze Communicatie.
- Vergadering voorbereiden en de verschillende fasen van de vergadering bepalen.
- De functies van de animator : discipline, begeleiden, reguleren, energie geven aan de bijeenkomst.
- Structurering van de vergadering : omschrijving van de doelstellingen en beheer van de prioriteiten.
- Heroriënteren van de discussie en stimuleren van het debat.
- Weet hoe u aan de behoeften van elk van hen kunt voldoen en formaliseer de essentiële eisen.
- Identificeer moeilijke persoonlijkheden, manage ze en reguleer spanningen. Groepscommunicatie verdient de voorkeur.
- Weten hoe een groep werkt : gedragingen, behoeften en rol van elk.
- Het beheersen van medelevende houding en handelen in moeilijke situaties.
- Zich doen gelden : verankeren van het eigen standpunt, overtuigen en aanmoedigen tot navolging. Een vergadering leiden : reële situatie.
- Verwelkom deelnemers, maak het uw publiek comfortabel en maak contact met hen.
- Beheer van de tijdgelijkheid en de uitwisselingen, herformuleren van de behoeften en strategieën van de deelnemers.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 trainingsdagen.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – OPLEIDING PSYCHOSOCIALE RISICOBEHEERSING
Wij omschrijven « Psychosociale Risico’s » of PSR als elementen die de fysieke integriteit en de mentale gezondheid van de werknemers in de werkomgeving ondermijnen: geweld, pesterijen en stress. Een PSR is een belangrijk element dat niet over het hoofd mag worden gezien om de gezondheid van uw teams of uw organisatie te verzekeren.
Elke bedrijfsleider, teamleider of manager moet de gezondheid en de fysieke en mentale veiligheid van zijn werknemers op de werkplek beschermen. Preventie van PSR is de eerste stap, verandering en aanpassing van acties is de tweede.
Een training in psychosociale risicobeheersing of preventieve PSR leert deze te identificeren en te bestrijden met behulp van de juiste instrumenten en technieken. De PSR Management Training is een manier om te leren omgaan met leed, teleurstelling en frustratie om het welzijn op de werkplek te behouden.
Objectieven Manager :
- Identiteit lijden op het werk en werknemers steunen.
- Voorkom PSR door proactief te zijn met organisatie en communicatie, en begeleid de verandering.
- De emotionele en interpersoonlijke vaardigheden verwerven die nodig zijn om voor traumaslachtoffers te zorgen en in het bijzijn van hun collega’s.
- Weet hoe je werknemers naar de juiste bron kunt leiden.
Objectieven Werknemers :
- Inzicht in en preventie van psychosociale risico’s en kwaliteit van het bestaan op het werk.
- Inzicht in PSR, hun oorzaken en gevolgen.
- Weten hoe te reageren op een slachtoffer van PSR en adequaat reageren.
- Reageer concrete, echte scenario’s met acteurs.
- Weten hoe je een collega die lijdt aan een PSR moet opsporen en begeleiden.
- De verschillende concepten van PSR, de oorzaken en gevolgen voor werknemers en het bedrijf?
- Scenario met een acteur over situaties van beproefde PSR-medewerkers.
- In staat zijn te luisteren naar de gevoelens en behoeften van de gesprekspartners en een concreet en realistisch verzoek te formuleren.
- Ontwikkel begrip, actief luisteren en empathie.
- Weten hoe je emoties moet ontvangen en hoe je je moet gedragen.
- Bevordering van samenwerking tussen agenten en met partners.
- Hoe stress te voorkomen en uw staat van stress te identificeren.
Programma voor Managers :
- De verschillende concepten van PSR, de oorzaken en gevolgen voor werknemers en het bedrijf?
- De rollen, het actiekader en de verantwoordelijkheden van de manager, de leidinggevenden en het collectief vastleggen.
- Bevorderen van de totstandbrenging van een luisterend oor en een coachende omgeving.
- Scenario met een acteur over situaties van beproefde PSR-medewerkers.
- Ontwikkel begrip, actief luisteren en empathie.
- De criteria voor het slagen van een sollicitatiegesprek voor een geschikte steun bepalen en in praktijk brengen.
- Bevordering van samenwerking tussen agenten en met partners.
- Identificeer de actoren die betrokken zijn bij de preventie en het beheer van risico’s in of buiten de werkorganisatie.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 trainingsdagen.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – CLOWN EN MEELEVENDE COMMUNICATIE (GC) WORKSHOP
Durf te spelen met je kwetsbaarheden, durf te delen met je publiek
De theatrale clown is een personage dat voortbouwt op zijn of haar persoonlijkheid, die zijn of haar menselijkheid ervaart en deelt in empathie door rekening te houden met de reactie van de ander. Deze GC- en clownstraining stelt je in staat je eigen palet aan communicatiemiddelen uit te breiden om je relatie met anderen te optimaliseren. Het stelt dankzij trainingen in communicatie u in staat om uw lichaamsbewustzijn en uw gebaren te verfijnen en om uw emoties op een unieke manier uit te drukken.
Hoe stelt Mededogenloze Communicatie, geïnspireerd door Geweldloze Communicatie, ons in staat om in harmonie te zijn met onszelf en met anderen ?
De dynamiek van clowning en Medelevende Communicatie geïnspireerd door Marshall Rosenberg’s Geweldloze Communicatie (GC) zijn de instrumenten bij uitstek om je leven te leiden met vriendelijkheid jegens jezelf en anderen. Voor wie is deze GC training bedoeld? Iedereen die graag een constructieve dialoog met zichzelf, zijn « innerlijke kind » en in een compassievol luisteren met anderen wil creëren.
Elke opleiding is geïndividualiseerd en houdt rekening met het niveau en de ervaring van de deelnemers. Er bestaat een variante van deze opleiding : Kunst van het lachen voor levenskwaliteit op het werk.
- Meer verbonden raken met je partners en publiek, en beter communiceren.
- Medelevende communicatie en clowntechnieken integreren in iemands gedrag.
- Weten hoe de NonVerbale en Non Gewelddadige taal van anderen tot uitdrukking te brengen en zich daarvan bewust te zijn.
- Wees verbonden met het heden en durf je kwetsbaarheid te uiten.
- Jezelf uitdrukken door je lichaam, en de innerlijke beweging leven.
- Laat je emoties stromen en vind je spontaniteit.
- Ontwikkelen van improvisatietechnieken en creativiteit.
- Weten hoe je NonVerbale taaltekens uitdrukt en gebruikt voor een dialoog.
- Het ontdekken of zelf ontdekken van een onbekende of verborgen vaardigheid.
- Je oordelen en jezelf transformeren om in contact te komen met je diepste behoeften en verzoeken te doen om actie om daaraan tegemoet te komen.
- Neem plezier in het « met » zijn.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training.
Voor meer informatie, contacteer ons
COMMUNICATIE TRAININGEN – CLOWN EN MEELEVENDE COMMUNICATIE (GC) WORKSHOP
Durf te spelen met je kwetsbaarheden, durf te delen met je publiek
De theatrale clown is een personage dat voortbouwt op zijn of haar persoonlijkheid, die zijn of haar menselijkheid ervaart en deelt in empathie door rekening te houden met de reactie van de ander. Deze GC- en clownstraining stelt je in staat je eigen palet aan communicatiemiddelen uit te breiden om je relatie met anderen te optimaliseren. Het stelt dankzij trainingen in communicatie u in staat om uw lichaamsbewustzijn en uw gebaren te verfijnen en om uw emoties op een unieke manier uit te drukken.
Hoe stelt Mededogenloze Communicatie, geïnspireerd door Geweldloze Communicatie, ons in staat om in harmonie te zijn met onszelf en met anderen ?
De dynamiek van clowning en Medelevende Communicatie geïnspireerd door Marshall Rosenberg’s Geweldloze Communicatie (GC) zijn de instrumenten bij uitstek om je leven te leiden met vriendelijkheid jegens jezelf en anderen. Voor wie is deze GC training bedoeld? Iedereen die graag een constructieve dialoog met zichzelf, zijn « innerlijke kind » en in een compassievol luisteren met anderen wil creëren.
Elke opleiding is geïndividualiseerd en houdt rekening met het niveau en de ervaring van de deelnemers. Er bestaat een variante van deze opleiding : Kunst van het lachen voor levenskwaliteit op het werk.
- Meer verbonden raken met je partners en publiek, en beter communiceren.
- Medelevende communicatie en clowntechnieken integreren in iemands gedrag.
- Weten hoe de NonVerbale en Non Gewelddadige taal van anderen tot uitdrukking te brengen en zich daarvan bewust te zijn.
- Wees verbonden met het heden en durf je kwetsbaarheid te uiten.
- Jezelf uitdrukken door je lichaam, en de innerlijke beweging leven.
- Laat je emoties stromen en vind je spontaniteit.
- Ontwikkelen van improvisatietechnieken en creativiteit.
- Weten hoe je NonVerbale taaltekens uitdrukt en gebruikt voor een dialoog.
- Het ontdekken of zelf ontdekken van een onbekende of verborgen vaardigheid.
- Je oordelen en jezelf transformeren om in contact te komen met je diepste behoeften en verzoeken te doen om actie om daaraan tegemoet te komen.
- Neem plezier in het « met » zijn.
Geen.
21 uur verdeeld over 3 dagen training.
Voor meer informatie, contacteer ons
WELKE ZIJN DE METHODEN EN INSTRUMENTEN DIE WIJ GEBRUIKEN TIJDENS ONZE PROFESSIONELE TRAININGEN IN COMMUNICATIE EN MANAGEMENT ?
- Een interactieve en ludieke lesmethode: afwisselend rollenspel, oefeningen, evaluaties en theorie.
- Rollenspel: Tijdens de opleiding worden beroepssituaties gespeeld die dicht bij de realiteit staan, met een acteur als spelpartner.
- Een gepersonaliseerde aanpak : tijdens onze opleidingen wordt rekening gehouden met ieders doelstellingen en professionele problemen.
- Het Geweldloze Communicatieproces (Marshall Rosenberg) of Medelevende Communicatie voor een constructieve dialoog.
- Coaches en trainers zijn gecertificeerde deskundigen op hun gebied met een echt gevoel voor humor.
- Gebruik van acteertechnieken om Verbale en NonVerbale Communicatie te verbeteren.
- Een analyse van de tijdens de training opgenomen video’s om de blokkeermechanismen te begrijpen.
- Innovatie : De theaterclown als instrument voor interactie en expressie van emoties.
WELKE ZIJN DE METHODEN EN INSTRUMENTEN DIE WIJ GEBRUIKEN TIJDENS ONZE PROFESSIONELE TRAININGEN IN COMMUNICATIE EN MANAGEMENT ?
- Een interactieve en ludieke lesmethode: afwisselend rollenspel, oefeningen, evaluaties en theorie.
- Rollenspel: Tijdens de opleiding worden beroepssituaties gespeeld die dicht bij de realiteit staan, met een acteur als spelpartner.
- Een gepersonaliseerde aanpak : tijdens onze opleidingen wordt rekening gehouden met ieders doelstellingen en professionele problemen.
- Het Geweldloze Communicatieproces (Marshall Rosenberg) of Medelevende Communicatie voor een constructieve dialoog.
- Coaches en trainers zijn gecertificeerde deskundigen op hun gebied met een echt gevoel voor humor.
- Gebruik van acteertechnieken om Verbale en NonVerbale Communicatie te verbeteren.
- Een analyse van de tijdens de training opgenomen video’s om de blokkeermechanismen te begrijpen.
- Innovatie : De theaterclown als instrument voor interactie en expressie van emoties.